Affordable Access

deepdyve-link
Publisher Website

[Staphylococcus-induced immunglobulin E-dependent allergic anaphylaxis in Crohn's disease. First description of an association of symptoms].

Authors
  • Zöld, Éva1
  • Barta, Zsolt2, 3
  • Török, Miklós4
  • Soltész, Pál5
  • Szegedi, Andrea6
  • Sipka, Sándor1
  • 1 Belgyógyászati Intézet, Klinikai Immunológiai Tanszék, Debreceni Egyetem, Általános Orvostudományi Kar Debrecen, Móricz Zsigmond út 22., 4032.
  • 2 Belgyógyászati Intézet, Gasztroenterológiai Nem Önálló Tanszék, Debreceni Egyetem, Általános Orvostudományi Kar Debrecen.
  • 3 Kihelyezett Infektológiai Tanszék, Kenézy Gyula Oktató Kórház, Debreceni Egyetem, Általános Orvostudományi Kar Debrecen.
  • 4 Kórbonctani Osztály, Debreceni Egyetem, Általános Orvostudományi Kar Debrecen.
  • 5 Belgyógyászati Angiológiai Nem Önálló Tanszék, Debreceni Egyetem, Általános Orvostudományi Kar Debrecen.
  • 6 Bőrgyógyászati Allergia Tanszék, Bőrgyógyászati Klinika, Debreceni Egyetem, Általános Orvostudományi Kar Debrecen.
Type
Published Article
Journal
Orvosi Hetilap
Publisher
Akademiai Kiado Zrt.
Publication Date
Sep 01, 2019
Volume
160
Issue
38
Pages
1514–1518
Identifiers
DOI: 10.1556/650.2019.31474
PMID: 31537093
Source
Medline
Keywords
Language
Hungarian
License
Unknown

Abstract

Absztrakt: Immunglobulin-E (IgE)-alapú, rendszertelenül ismétlődő, súlyos, anafilaxiás reakciók jelentkeztek egy 50 éves, európai fehér férfi betegnél, akinél ugyanakkor Crohn-betegség is igazolódott. Az immunológiai laboratóriumi vizsgálatok alapján felmerült egy olyan patomechanizmus lehetősége, hogy a Crohn-betegség miatt sérült bélfalon át mikrobaeredetű molekulák kerülhettek a vérbe, és ezek allergénként szerepeltek. A mikrobiológiai vizsgálatok atípusos Staphylococcust mutattak ki a székletből. A szérumban magas IgE-szintet mértek. A célzott antibiotikum, továbbá az allergiaellenes és immunszuppresszív szerek egyidejű alkalmazásával teljes remisszió volt elérhető néhány hónap alatt. Nemcsak a Crohn-betegség javult, de a szérum össz-IgE-mennyisége is jelentősen csökkent, valamint teljesen megszűntek a kiszámíthatatlan anafilaxiás rohamok. Az atípusos mikrobaallergének (például Staphylococcus-származékok) által kiváltott anafilaxiás komplikáció – e kóros mechanizmus felismerése után – eredményesen kezelhető Crohn-betegségben. Ez az első leírása ennek a kórképnek. Orv Hetil. 2019; 160(38): 1514–1518.

Report this publication

Statistics

Seen <100 times