Affordable Access

Cingles de Collsacabra, Els
Publication Date

Abstract

D:\impremta\cingles_revista\cin 28 Bonic itinerari que discorre en part per l’antic camí ral de Vic a Olot. La primera part del recorregut va per la petita i modesta serra de Mateus, que fa de divisòria d’aigües entre les conques dels rius Ter i Fluvià i que combina boscos encisadors amb àmplies panoràmiques de la zona de Falgars, Puigsacalm i els Pirineus, al nord, i els frondosos boscos de Rupit i Pruit, al sud. La segona part de l’itinerari recorre diverses masies aïllades, passant per boscos atapeïts, fosques fondalades i camins quasi oblidats. La distància a recórrer és de 8,8 Km, hi ha 220 m de desnivell i la dificultat és baixa. El temps orientatiu és de 3 hores i trenta minuts. Punt Inicial (Km 0). Per arribar el punt inicial del recorregut cal anar per la carretera de Vic a Olot fins al coll del Bac, al Km 26,5. Des d’aquest punt cal seguir per una carretera asfaltada que surt a mà esquerra, en direcció cap a Aiats, fins al final del tram asfaltat, sota de la casa de Comajoan. A partir d’aquí es continua per la pista que surt a la dreta, que és el camí ral, i que voreja els cingles d’Aiats per la banda de llevant, durant 1 Km . Un cop passada una tanca es ITINERARIS PER FER EN FAMÍLIA La serra de Mateus i les masies de Pruit deixa el cotxe en el punt en què es troba a la dreta la pista que mena cap a la casa del Bosc. Es comença a caminar per la mateixa pista per on anàvem. Cruïlla (Km 0,1). Al primer revolt a l’esquerra es deixa la pista i es pren un corriol que surt a la dreta, cap a llevant, marcat amb taques blaves. El camí és molt pla i discorre carenejant la serra, per bonics boscos. Es continua pel camí ral on a estones es veu encara l’antic empedrat. Petit collet (Km 1,8). S’arriba a un petit collet on es deixa el camí ral que davalla de la carena cap a la casa de la Serra i el grau d’Olot. El nostre camí continua carenejant, sempre en direcció est. Collet de Pixanúvies (Km 2,4). Es passa pel grau Xic, indret amb àmplies panoràmiques cap a Falgars, Puigsac

There are no comments yet on this publication. Be the first to share your thoughts.